
Maar waren er ook praktische tips? Jazeker!
- Verhoog de toegevoegde waarde voor de klant door betrouwbaarheid, kwaliteit, flexibiliteit in service en vaste contracten.
- Wat wordt er van u als ondernemer verwacht? Leiderschap en richting geven.
- Breng uw kosten omlaag en maak ze efficiënt door niet-kernactiviteiten uit te besteden, vervetting weg te snijden, verliesgevende activiteiten te staken, een minimale voorraad te houden en een strikt en snel debiteurenbeheer uit te voeren.
- Maak kleine stapjes vooruit, waak voor exponentiële groei.
- Houd investeringen op peil en wees klaar als er weer een groei is door te blijven investeren in eigen kracht en onderscheidend vermogen. Denk aan productontwikkeling. Kies voor specialist- of kostenoriëntatie.
- Maak van een reactief een creatief bedrijf.
- Doe wat u belooft en doe niet moeilijk over formaliteiten. Wees beschikbaar als de klant er om vraagt, geef fouten toe en los ze op. Laat de klant met rust, tenzij u ze echt iets te bieden heeft.
- Onderneem vanuit een innovatieve visie aan duurzame kennis en vitale samenwerking.
- Stop energie in zaken die je kan beïnvloeden. En ga dat dan ook DOEN!
Fit's genoeg?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Ik stel uw reactie zeer op prijs! Uw bericht zal worden geplaatst op deze blog, onder het artikel.