donderdag 28 mei 2009

Ervaring versus Flexibiliteit.


In mijn blog van 22 mei j.l. meldde ik al mijn verwondering en nieuwsgierigheid over het verband tussen ervaring uit het verleden en toekomstplannen. In mijn vragen is de aanname opgesloten dat je door ervaring makkelijker in kan spelen op de toekomst. Spreek je dan over "flexibiliteit"? Hoe fit moet je hiervoor zijn?

Via een Google melding las ik dat HR studenten graag in loondienst gaan werken (lees
HRM)om ervaring op te doen.

In de interne en strategische fit uit het AVAfit model is het bij het beantwoorden van de genoemde vragen interessant om te kijken naar een aantal zaken:
- Hoeveel en welke medewerkers zitten er in HR-functies? Kwaliteit en kwantiteit.
- Wat is hun individuele doel in het kader van cariere of loopbaan?
- In welke mate heeft de organisatie baat bij flexibel in te zetten (HR) personeel?
- Welke andere functies zijn beschikbaar om (HR) ervaring op te doen?
- welke HR-instrumenten zijn geschikt om mobiliteit of ontwikkeling van (HR) ervaring te stimuleren?
- Op welke wijze worden deze HR-instrumenten ingezet?
- In welke mate sluit deze HR strategie aan bij de Einstein Generatie die deze ervaring op wil doen?
- Welke brug tussen "ouderen en jongeren" kan hierbij gecreëerd worden?

Kortom: Welke voorwaarden en omstandigheden kunt u scheppen om deze HR-studenten in te zetten voor uw organisatie? Hoe fit en flexibel bent u? En hoe fit en flexibel zijn de studenten? Doe de HRMscan. Hoe? Heel eenvoudig door gebruik te maken van het contactformulier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik stel uw reactie zeer op prijs! Uw bericht zal worden geplaatst op deze blog, onder het artikel.