maandag 28 september 2009

Wat is AVAfit nu eigenlijk?


Uit de analytics blijkt dat veel mensen mijn blogs regelmatig lezen. Ook krijg ik reacties via de email. Dat varieert van een spontaan compliment, tot een inhoudelijke aanvulling of een blog of een kritische noot. Dit laatste levert vaak weer een nieuwe blog op.
Toch is de reactie van nieuwe lezers vaak: "Ja, jij ziet in alles AVAfit. Of het nu gaat over Jeugd, gezondheidszorg, de troonrede of een oratie van een hoogleraar. Het maakt jou niet uit!" Meestal leg ik dan lachend uit dat mijn blog vooral bedoeld is als aanzet tot het kantelen van perspectief. .............????? Wat ik precies bedoel? Nou dan leg ik dat uit in deze blog.


Als HRM-er kwam ik in verschillende organisaties: bouw, productie, transport, zorg of overheid. De branches zijn verschillend, het personeelsbestand is verschillend, maar ook de omstandigheden zijn vaak anders. Organisaties "koken met hun eigen ingrediënten". Soms is het nodig om net even anders naar omstandigheden te kijken, om te zien dat er een oplossing voor de hand ligt. De bedreiging blijkt plotseling ook een kans te bevatten. Daarom schrijft ik mijn blogs over verschillende onderwerpen op diverse niveau's.

AVAfit is een methode om op verschillend niveau (persoonlijk, afdeling, organisatie of branche) stapsgewijs te kijken of beslissingen logisch bij elkaar horen. Zo maakt een genomineerd bedrijf voor de snelst groeiende onderneming in Nederland gebruik van AVAfit, maar ook een (semi)overheidsinstelling die door fusie en reorganisatie nieuwe afspraken moet maken over HRM.

AVAfit persoonsniveau:
Met een loopbaancounseling van 5 sessies per persoon wordt door middel van diverse testen de persoon-job en de persoon-organisatie fit vastgesteld.
AVAfit afdelingsniveau:
Door middel van onderzoek (test en survey) worden de interne fit en de persoon-job en persoon-organisatie fit vastgesteld.
AVAfit organisatie:
Met ondersteuning van diverse testen, surveys en gesprekken wordt de organisatie doorgelicht op alle 5 fits: omgevingsfit, strategische fit, organisatie fit, interne fit en persoon-organisatie fit.
Strategische AVAfit:
Deze aanpak begeleidt ondernemers, directie en management bij het ontwikkelen van een consistent en coherent strategisch HRM beleid via de AVAfit methode. Op basis van testen, surveys, gesprekken en opdrachten worden beslissers geactiveerd om kansen en mogelijkheden in de(arbeids)markt te onderzoeken.

Meer weten? Of heeft u behoefte aan een gratis en vrijblijvend (intake)gesprek, dan kan u via het contactformulier met ons contact opnemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik stel uw reactie zeer op prijs! Uw bericht zal worden geplaatst op deze blog, onder het artikel.