Dank voor de persoonlijke complimenten. Dit phenomeen heet een flashmob.
Een flashmob is een (grote) groep mensen die plotseling op een openbare plek samenkomt, iets ongebruikelijks doet en daarna weer snel uiteenvalt. Flashmobs worden veelal georganiseerd via moderne communicatiemiddelen zoals internet, twitter, etc. (zie wikipedia)
Bij mobiliseren gaat het om een aantal dingen: - gezamenlijke interesse - gezamenlijk doel - Saamhorigheidsgevoel: uniek met de groep - sociale controle - creativiteit: ALLES is mogelijk! - delen = vermenigvuldigen.
Ter ondersteuning van teambuildingstrajecten kan je het inbouwen als verrassingselement en bindende factor. Het versterkt het wij-gevoel op het werk, want meestal durf je dit wel met een groep maar niet alleen. Ten tweede is het mogelijk hiermee nieuw publiek of klanten te trekken en business te creëren. Een gezamenlijke interesse werkt als een magneetje..... Tenslotte zou je los van protocollen en procedures een proef kunnen forceren. Denk eens aan een actie in "Het nieuwe werken" als iedereen ineens in het park via een laptop en mobiel zit te werken in de zon.
Fantastisch! En welke trucs moeten wij nu in ons werk gebruiken? Jouw visie? jouw enthousiasme? Jouw drijfveer? Jouw kracht om iets over te brengen?
BeantwoordenVerwijderenDank voor de persoonlijke complimenten.
BeantwoordenVerwijderenDit phenomeen heet een flashmob.
Een flashmob is een (grote) groep mensen die plotseling op een openbare plek samenkomt, iets ongebruikelijks doet en daarna weer snel uiteenvalt. Flashmobs worden veelal georganiseerd via moderne communicatiemiddelen zoals internet, twitter, etc. (zie wikipedia)
Bij mobiliseren gaat het om een aantal dingen:
- gezamenlijke interesse
- gezamenlijk doel
- Saamhorigheidsgevoel: uniek met de groep
- sociale controle
- creativiteit: ALLES is mogelijk!
- delen = vermenigvuldigen.
Ter ondersteuning van teambuildingstrajecten kan je het inbouwen als verrassingselement en bindende factor. Het versterkt het wij-gevoel op het werk, want meestal durf je dit wel met een groep maar niet alleen.
Ten tweede is het mogelijk hiermee nieuw publiek of klanten te trekken en business te creëren. Een gezamenlijke interesse werkt als een magneetje.....
Tenslotte zou je los van protocollen en procedures een proef kunnen forceren. Denk eens aan een actie in "Het nieuwe werken" als iedereen ineens in het park via een laptop en mobiel zit te werken in de zon.