zondag 5 juli 2009

How Twitter will change our live.


Als reactie op het Time artikel startte ik onlangs op LinkedIn de discussie “How Twitter will change our live” met de vraag “Wat betekent Twitter voor jou?”In drie dagen kwamen er vijftien reacties. Ik vat ze voor u samen in de volgende blog.

1. Realtime online fun and business.

2. Het lijkt me een uitgelezen kans om als marketeer in contact te blijven met je doelgroepen!!

3. Het is om te monitoren op klachten. Zie je een opmerking op bv de site van Radar kun je daar meteen op reageren, zal een hele nieuwe ervaring zijn voor de klant.......

4. Volgens mij zal met Twitter hetzelfde gebeuren als met Second Life: een grote hype die niet lang zal duren.

5. Twitter voegt geen waarde toe in de keten en is alleen leuk om mee te spelen. Zodra het echt heel veel wordt gebruikt krijg je "content overload" (geen informatie) en valt het niet meer te volgen en zullen de mensen ermee stoppen. Het is ook niet echt veel anders dan e-mail, sms of blog. Zodra het door de hype cycle heen is zullen mensen zich afvragen wat ze er echt mee moeten en zal het terug vallen tot een beperkt aantal gebruikers.

Er is nog geen echt business model gevonden voor Twitter. Mocht dat er komen dan heeft het een kans anders is het gewoon een hype. Mijn inschatting is het laatste
Tot dusver is men het erover eens dat Twitter nog geen goed business model heeft. Google heeft dat tot dusver meer dan bewezen.
Waar zit hem de crux bij Twitter? Thomas Power (chairman Ecademy.com) is er vast van overtuigd dat Twitter binnen enkele jaren Google volledig op een zijspoor zal zetten.

6. Ik gebruik Twitter (en LinkedIn) voor mijn werkgever volop als marketingtool. En met succes. Je moet goed zoeken naar je doelgroep en heel selectief zijn in de twitteraars die je wil bereiken (followers). Ik wek met "tweets" (de korte berichten) interesse en we genereren daarmee traffic naar onze website. Naast het bereiken van doelgroepen is Twitter een uitstekend middel om kennis te vergaren. Je kan dus aan de ene kant je boodschap verspreiden aan je followers en aan de andere kant komt er ook heel veel informatie naar je toe van je following. Ideaal. Soms stel ik een vraag over een bepaald onderwerp en binnen ettelijke minuten krijg ik antwoorden of suggesties waar ik verder kan neuzen. Je creert allemaal branchegenoten of mensen met dezelfde interesse om je heen. De communicatielijnen worden super kort. Twitter is nog laagdrempeler dan mail, msn, ocs of blog. Maar, het is zeker een hype. In Nederland staat social networking nog in de kinderschoenen. Nederland is ook te klein. In de big USA zijn massa's communities. Duizenden. Van hondenbezitters tot mensen die houden van bowlen. Ze lullen allemaal met elkaar via eigen netwerken, waarbij 1 miljoen leden scheer en inslag is. Er zijn zelfs speciale adviesorganisaties die bij je langskomen en je te helpen en adviseren hoe je de vele netwerken dagelijks kan onderhouden. "Only in America". Twitter begint goed te komen in NL. De grote massa moet nog komen en dan is het voor mij niet meer leuk. Dan gaan we weer op zoek naar andere middelen. Kijk even op www.twitter.com/QuriusCRM.

7. Sinds 2007 3 mln extra omzet door twitter.....

8. Ik denk dat we zeker rekening me moeten houden dat Twitter valt onder Het Nieuwe Werken. Stel je voor. Je buurjongen wilt een nieuw mobiel telefoonabonnement afsluiten en loopt de vestiging binnen van zijn huidige Telecom dienstverlener. Hij wordt geholpen door een vriendelijke jongeman, krijgt een aanbieding op basis van zijn belgedrag uit de voorafgaande periode en vervolgens ook nog eens 15 procent korting. Nou vraag ik je; zou de verkoper niet bereid zijn geweest om meer korting te geven als hij wist dat jouw buurjongen 1000 ‘followers’ heeft op Twitter en 1500 ‘vrienden’ op Hyves?

9. Twitter is voor mij een belangrijke en snelle informatiebron. Twitteraars geven over het algemeen snel kort en krachtig de higlights van conferenties en seminars weer.
Verder zie ik Twitter als een alternatief voor de nieuwsbrieven die nu mijn mailbox vervuilen.
Mijn conclusie: Meer dan fun! Zeker geen Hype.
Voorbeelden zoek op #peno2009 en #vint
Met een tools zoals Tweetdeck kan uit de informatieoverload die inderdaad gefiltert worden.

Kortom: Je kan Twitter FIT gebruiken als het past in het bereiken van je doelen. Het is een instrument in de interne fit van een organisatie, maar ook op persoonlijk niveau.
Wil je meer weten over een fit bedrijf met fitte medewerkers? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik stel uw reactie zeer op prijs! Uw bericht zal worden geplaatst op deze blog, onder het artikel.