maandag 8 december 2008

Tevredenheid.


Ik leerde ooit van mijn oma: "Alles waar té voor staat is niet goed, behalve tevreden".  Ik bezocht de jobmeter en deed de test over hoe tevreden ik was met mijn job. Leuke test, snel en een mooi overzicht volgde.

Het resultaat ging niet over óf IK tevreden was over mijn werk, maar het rapport gaf aan wat de resultaten waren van alle deelnemers aan de test. Interessant!
Tot mijn verbazing las ik dat bij ergernissen, mensen zich het meeste ergeren aan het feit dat collega's hun afspraken niet nakomen (72%) en dan mensen hun werk afschuiven (62%), maar dat iedereen voldoende uitdaging, bevrediging uit zijn job haalde. Temeer omdat ze tevreden waren over hun job (een 7!), hun collega's (een 7!) en hun leidinggevende (ook een 7!). De meesten werken binnenshuis, waren aan het einde van de dag maar een beetje moe en verdienden modaal.
Mijn vraag: "Waar werken dan al die mensen die hun afspraken niet nakomen en hun werk afschuiven?????????? Vindt er in dat bedrijf dan geen afstemming plaats tussen personeel en organisatie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik stel uw reactie zeer op prijs! Uw bericht zal worden geplaatst op deze blog, onder het artikel.